Friluftsliv for alle!

Friluftslivet i barnehagen er tuftet på barnehagens verdier, i bunnen ligger erfaring, stabilt personale, god dialog med foreldre, planlegging og evaluering av prosjektet og en del smidighet i hverdagen.

Vi har anskaffet oss utsyr og har utviklet kompetanse og rutiner som gjør det enkelt, trygt og hyggelig å bruke skog og mark i hverdagen.

Vi har tro på at det beste for barnet er et variert og utfordrende miljø som vi finner i naturen.

Barna skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Derfor setter vi fokus på å fremme verdier, holdninger og praksis for et mer bærekraftig samfunn.

Viktig at barna har nok klær til å være ute en hel dag. Mangler det klær, ringer vi. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær :) Utetiden varierer fra alder, men har ett motto at alle barn skal være ute minimun 1 gang om dagen.