Høsten 🍁🍂

Nå er høsten her, og det bugner av bær og sopp rundt omkring barnehagens område.

Vi er godt i gang med vår innhøsting, vi har plukket : sopp, bringebær, tyttebær. Barna er kjempe ivrige for å dra på tur, og de plukker som bare det :) Det eneste som mangler i år, er blåbær. Det finnes nesten ikke blåbær i litj-amdal. Det finnes masse rogn, så vi får se hva som blir til av det!

I Gammelstua jobber vi med innkludering og mangfold, derfor bestemte vi oss tidlig i år at det ikke blir den "vanlige" høstefesten der barnehagen lager det meste av mat.

I år ønsker vi å gjøre en vri, vi ønsker å innvitere til  korgfest, der alle tar med en ting. Slik at vi får et stort bord med ulik matretter. Hvorfor ? Vi ønsker å lære  barna hvor fint det er å dele med hverandre og at vi alle medvirker til en stor hyggelig fest.

Foreldre, venner, søsken, besteforeldre og naboer er hjertlig velkommen til korgfesten.

Mer om korgfesten står i årsplanen vår.

I forhold til elgjakta som starter 25.09.19 blir turene våre preget etter hvor jakta foregår. Dette med tanke på sikkerheten! Vi håper at vi får en telefon at de har skutt elg, slik at vi kan være med med slaktingen. Det er bestandig stor stas og ikke minst lærerik prosess.

Til nye foreldre : Gammelstua friluftsbarnehage har en lukket facebook side som brukes til beskjeder om dugnad osv. Den heter Gammelstua Barnehage, søk den opp å bli medlem.